b_300_0_16777215_00_images_artykuly_11_17_iveco_11f343fr3233.jpg
Nowy Stralis X-WAY: zupełnie nowa gama pojazdów dla użytkowników z branży budowlanej i sektora usług komunalnych, która łączy legendarną wytrzymałość terenową podwozia IVECO Trakker z największą w swojej klasie ładownością, osiągami drogowymi i oszczędnością paliwa. IVECO Stralis X-WAY to całkowicie nowa gama pojazdów opracowanych z myślą o przewozach specjalizowanych i logistyce budowlanej. Pojazdy z tej serii oferują DOSKONAŁE POŁĄCZENIE charakterystyki odpowiedniej do jazdy szosowej ze zdolnością do jazdy w terenie.

Stralis X-WAY wyróżnia się wyjątkowo niskim całkowitym kosztem posiadania. Jest to zasługa technologii IVECO służących obniżeniu zużycia paliwa i poprawie charakterystyki szosowej, takich jak opatentowany układ oczyszczania spalin HI-SCR niewymagający regeneracji na postoju.

Stralis X-WAY w wersji Super Loader jest przełomowym rozwiązaniem pod względem wyjątkowo niskiej masy pojazdu gotowego do jazdy (zaledwie 8845 kg w teście przeprowadzonym przez UTAC), która przekłada się na najwyższą ładowność w tym segmencie. Jest ona większa o 355 kg w porównaniu z innym najlepszym modelem certyfikowanym przez UTAC, co oznacza korzyści finansowe nawet do 23 500 EUR rocznie.

Dzięki modułowemu podejściu i uwzględnieniu potrzeb różnych misji konstrukcja pojazdu pozwala na zaoferowanie licznych wersji oraz dostosowywanie ich do specyficznych potrzeb klientów bez żadnych kompromisów.

Stralis X-WAY NP, napędzany z wykorzystaniem czołowej w branży technologii gazu ziemnego opracowanej przez IVECO, oprócz ładowności i osiągów oferuje także inne zalety środowiskowe. Są one szczególnie ważne dla operatorów świadczących usługi logistyczne dla branży budowalnej w centrach miast, gdzie obowiązują ograniczenia wjazdu dla samochodów z silnikami wysokoprężnymi, oraz na placach budowy funkcjonujących w cyklu całodobowym, gdzie obowiązują rygorystyczne normy dotyczące emisji hałasu.

Firma IVECO wprowadziła na rynek model Stralis X-WAY, obejmujący zupełnie nową gamę wersji zaprojektowanych specjalnie na potrzeby logistyki budowlanej oraz transportu realizowanego w miastach. W modelu tym najlepsze rozwiązania służące obniżeniu zużycia paliwa i podwyższeniu poziomu bezpieczeństwa połączono z legendarną terenową solidnością najwytrzymalszych konstrukcji IVECO, zapewniając wysoką wydajność i wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania (TCO).

Stralis X-WAY podnosi poprzeczkę w segmencie logistyki budowlanej i usług komunalnych, oferując najwyższą ładowność w swojej klasie: wersja Super Loader na podwoziu 8x4 opracowana jako podstawa dla betonomieszarki waży niespełna 8845 kg, więc klienci dysponujący takim samochodem mogą zaoferować przewóz naprawdę ciężkiego ładunku. W pojazdach z nowej serii zastosowano wręcz ekstremalne podejście modularne, dzięki któremu samochody mogą być ściśle dopasowane do specyfiki każdego sposobu eksploatacji, bez żadnych kompromisów. Jest to podstawowy atut w sektorze przewozów specjalizowanych, gdzie indywidualizacja okazuje się być bardziej zasadą niż wyjątkiem oraz gdzie wymagania różnią się od siebie w poszczególnych krajach. Dzięki elastyczności Stralis X-WAY doskonale sprawdzi się w wielu różnych zastosowaniach — od lekkiej wywrotki do betonomieszarki.

Pierre Lahutte, prezes marki Iveco, powiedział: „Stralis X-WAY jest doskonałym samochodem ciężarowym dla klientów działających w branży logistyki budowlanej oraz w sektorze usług komunalnych. Wyróżnia się na rynku, ponieważ został zaprojektowany specjalnie dla takich użytkowników, a wyjątkowa modularność konstrukcji pozwala dostosować go do potrzeb każdej misji, bez żadnych kompromisów. Szczególnie wysoka ładowność wersji Super Loader jest potwierdzeniem możliwości tego samochodu, który sprosta wymaganiom związanym z każdym zastosowaniem. Maksymalnej elastyczności towarzyszy wyjątkowo niski całkowity koszt posiadania, który wynika z zastosowania najnowocześniejszej technologii wprowadzonej w modelu Stralis XP, znanym jako Mistrz TCO2, a także innych skutecznych rozwiązań, takich jak system HI-TRACTION poprawiający możliwości terenowe pojazdu”.

NAJWIĘKSZA ŁADOWNOŚĆ W BRANŻY: POTWIERDZONA MASA WŁASNA 8845 KILOGRAMÓW

W przypadku misji, w których rentowność klienta zależy od ładowności pojazdu — takich jak transport gotowego betonu — masa własna pojazdu ma szczególne znaczenie. Stralis X-WAY podnosi poprzeczkę w tym względzie dzięki wersji Super Loader, opracowanej specjalnie jako baza betonomieszarek i oferującej największą ładowność w branży. Samochód został przetestowany przez niezależny organ certyfikujący UTAC, który stwierdził, że pojazd z podwoziem 8x4 i najlepszym w swojej klasie 9-litrowym silnikiem o mocy 400 KM w stanie gotowym do jazdy waży 8845 kg.

Najniższa w tej klasie masa własna została osiągnięta poprzez szereg rozwiązań konstrukcyjnych, takich jak przeprojektowanie tylnego mechanicznego zawieszenia, optymalizacja architektury podwozia i jego poprzecznych segmentów, a także zastosowanie silnika IVECO Cursor 9 o mocy 400 KM, nowych 1-piórowych resorów z przodu i 2-piórowych resorów z tyłu, bezsprzęgłowej przystawki odbioru mocy przenoszącej 800 Nm momentu obrotowego oraz opcjonalnych aluminiowych obręczy kół i zbiorników paliwa. Tak powstał solidny pojazd, na którym nasi klienci mogą polegać w trudnych warunkach placu budowy, przewożąc najcięższe ładunki w logistyce budowlanej i usługach komunalnych. Korzystając przy tym z doskonałych parametrów pod względem zużycia paliwa, bezpieczeństwa i komfortu na utwardzonych nawierzchniach.

WYJĄTKOWO NISKI CAŁKOWITY KOSZT POSIADANIA (TCO): NAJNOWOCZEŚNIEJSZE TECHNOLOGIE IVECO W SŁUŻBIE EFEKTYWNOŚCI I OSIĄGÓW

Stralis X-WAY jest wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania IVECO przydatne w misjach drogowych. Wykazano, że sprawdzone technologie obniżania zużycia paliwa zastosowane w modelu Stralis XP obniżają spalanie o 11,2%, co potwierdziła TÜV SÜD — jedna z czołowych światowych organizacji świadczących usługi w zakresie certyfikacji rozwiązań technicznych. Gruntownie przeprojektowany zespół napędowy oferuje jeszcze lepsze parametry pod względem osiągów i zużycia paliwa. Opatentowany układ oczyszczania spalin HI-SCR pozwala ograniczyć emisję tlenków azotu o 97% — co stanowi najwyższy wskaźnik na rynku — i nie wymaga regeneracji na postoju, co zmniejsza koszty przeglądów i maksymalizuje dyspozycyjność pojazdu. Najlepsza w swojej klasie zautomatyzowana przekładnia HI-TRONIX jest dostępna w wersji 12- i 16-biegowej. Architektura elektryczna i elektroniczna HI-MUX umożliwia wprowadzenie szeregu funkcji obniżających zużycie paliwo i poprawiających bezpieczeństwo. Należy do nich supernowoczesny system HI-CRUISE, w którym zintegrowano funkcje wspomagające prowadzenie pojazdu, takie jak ECO-ROLL oraz przewidujące sterowanie zmianą biegów i tempomatem. Do obniżenia zużycia paliwa w każdej sytuacji przyczynia się też inteligentny osprzęt . Inne rozwiązania, takie jak hamulce tarczowe, również zmniejszają całkowity koszt posiadania.

OFERTA UWZGLĘDNIAJĄCA SPECYFIKĘ EKSPLOATACJI: MAKSYMALNA ELASTYCZNOŚĆ DZIĘKI LICZNYM OPCJOM KONFIGURACJI I MODULARNEJ KONSTRUKCJI

Szeroka oferta konfiguracji obejmuje wersje 2 i 4-osiowe, a także 8x4 tridem, podwozia oraz ciągniki, wiele wersji silnikowych, różne skrzynie biegów i przystawki odbioru mocy (w tym PTO montowaną między silnikiem a skrzynią biegów, przenoszącą do 2450 Nm momentu obrotowego). Trzy silniki (Cursor 9, Cursor 11 stanowiący nowość w wersjach 6x4 i 8x4 oraz Cursor 13) i trzy skrzynie biegów (manualna, automatyczna Allison oraz zautomatyzowana ZF HI-TRONIX z 12 lub 16 przełożeniami) oferują szerokie spektrum możliwości.

Stralis X-WAY jest oferowany w trzech konfiguracjach wysokości zawieszenia dopasowanych do różnych potrzeb klientów — uzależnionych od tego, czy samochód będzie eksploatowany głównie na szosie czy w terenie. Konfiguracja On, przewidziana głównie do jazdy szosowej, gdzie liczy się jak najlepsza widoczność i wygodny dostęp do kabiny, teraz występuje także w wersjach wieloosiowych. Konfiguracja Off z pełną homologacją terenową zapewnia osiągi i mobilność poza utwardzonymi drogami. On+ to konfiguracja pośrednia, przeznaczona dla klientów oczekujących najkorzystniejszego połączenia charakterystyki szosowej i terenowej.

MOC I PRZYCZEPNOŚĆ NA OSTATNIM ODCINKU TRASY W TERENIE: LEGENDARNE SOLIDNE PODWOZIE I NAPĘD HI-TRACTION

Stralis X-WAY łączy zaawansowane technologie przeznaczone dla pojazdów szosowych z legendarnym podwoziem samochodów terenowych IVECO, które stały się wzorem solidności dla całej branży. Samochód z łatwością poradzi sobie na terenowych odcinkach trasy dzięki takiemu wyposażeniu, jak nowy hydrostatyczny system HI-TRACTION, który zapewnia dodatkowy hydrauliczny napęd przednich kół w razie potrzeby, poprawiając stabilność pojazdu i zwiększając bezpieczeństwo kierowcy w trudnym terenie.

NAJWYŻSZY KOMFORT TYPOWY DLA NAJLEPSZYCH POJAZDÓW DO DŁUGODYSTANSOWYCH PRZEWOZÓW SZOSOWYCH

Modułowe podejście zastosowane w Stralisie X-WAY dotyczy także kabin. Klienci mogą wybierać wersje najlepiej odpowiadające realizowanym przez nich misjom oraz czasowi spędzanemu na drodze: krótka kabina AD z niskim dachem, kabina sypialna AT z niskim lub średnim dachem, a dla najwyższego komfortu kabina sypialna AS HI-WAY zaprojektowana specjalnie pod kątem wygody kierowcy pracującego na długich trasach i nagrodzona tytułem Samochodu Ciężarowego Roku 2013. Kierowcom zapewniono komfort i bezpieczeństwo zarówno na dłuższych odcinkach, jak i przy trwających krócej zadaniach terenowych, wiążących się z odbiorem lub dostawą ładunków na plac budowy.

OPONY MICHELIN X® WORKS™ OFERUJĄ OBNIŻONE OPORY TOCZENIA, A TYM SAMYM PRZYCZYNIAJĄ SIĘ DO NIŻSZEGO ZUŻYCIA PALIWA PRZY REALIZACJI DOSTAW NA PLACE BUDOWY

Nowy Stralis X-WAY jest dostępny z oponami MICHELIN X® WORKS™, opracowanymi z myślą o dostawach na plac budowy. Opony w rozmiarze 315/80 R 22,5 i 13 R 22,5 na osie kierowane i napędowe mają obniżone opory toczenia (klasa C wg EKG/R117). Ogumienie MICHELIN X® WORKS™ pozwala na dalsze ograniczenie zużycia paliwa w porównaniu z poprzednim modelem MICHELIN X® WORKS™ XZY (klasa D wg EKG/R117), bez pogorszenia parametrów w takich aspektach, jak trwałość, bezpieczeństwo i możliwość bieżnikowania.

NOWE OPONY MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ ZAPEWNIAJĄ NAJNIŻSZE ZUŻYCIE PALIWA I EMISJĘ CO2 NA RYNKU

Począwszy od pierwszego kwartału 2018 roku Stralis X-WAY dostępny będzie z nowymi oponami MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™, opracowanymi z myślą o firmach przewozowych obsługujących zróżnicowane misje. Nowe opony zapewniają najniższe zużycie paliwa i emisję CO2 na rynku1 bez uszczerbku dla takich cech ogumienia, jak trwałość, bezpieczeństwo, a także możliwość pogłębiania i wymiany bieżnika.
Opony MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ umożliwiają zmniejszenie zużycia paliwa o 0,9 l/100 km i emisji CO2 o 2,4 tony na każde 100 000 km w porównaniu z oponami MICHELIN X MULTIWAY 3D.
1) Test oporu toczenia (oznakowanie europejskie - EU Regulation Grading R15) przeprowadzony na rozmiarze 315/70R22.5 na oponach MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ Z oraz MICHELIN X® MULTI™ ENERGY™ D w porównaniu do głównych konkurentów na rynku.