DAF Trucks wprowadza podwozie 6x2 serii CF Electric

DAF Trucks wprowadza podwozie 6x2 serii CF Electric

Firma DAF Trucks wprowadza elektryczne podwozie 6x2 pod zabudowę serii CF Electric. Pierwszymi pojazdami, które jeszcze w tym roku przejdą testy terenowe będą pojazdy zabudowane śmieciarkami. Testy odbędą się w holenderskich przedsiębiorstwach komunalnych HVC i ROVA. Na początku 2020 r. w ich ślad pójdą miasto Rotterdam i firma Cure, które wprowadzą całkowicie elektryczne śmieciarki o napędzie 6x2 wyposażone w żuraw. Wszystkie te pojazdy mają układ napędowy VDL E-Power. Całkowicie elektryczny system zbiórki odpadów dostarcza VDL Translift.


Od końca 2018 r. pierwsze elektryczne pojazdy DAF CF Electric w układzie 4x2 pracują dla kilku holenderskich firm transportowych, m.in. Peter Appel, Simon Loos i Tinie Manders, a także dla sieci supermarketów Jumbo. Ciężarówki te przechodzą wyczerpujące testy terenowe, w ramach których transportują towary do i z miejsc przeznaczenia takich jak supermarkety i centra dystrybucji. Niemiecka firma logistyczna Rhenus używa obecnie dwóch pojazdów CF Electric do regionalnego transportu kontenerowego. Dzięki swojej ekonomice oraz wszechstronności zastosowań praktycznych DAF CF Electric otrzymał w tym roku w Niemczech prestiżową nagrodę „Zielonej Ciężarówki”.

Lepsza sterowność

Ze względu na zerową emisję substancji szkodliwych i niski poziom hałasu emitowany podczas pracy CF Electric jest idealny do miast, zarówno jako pojazd dystrybucyjny, jak i śmieciarka. Do takich zastosowań DAF zaprojektował 3-osiowe podwozie z osią skrętną zapewniającą lepsze właściwości manewrowe jednocześnie podnosząc ładowność pojazdów. Dopuszczalna Masa Całkowita CF Electric w wersji 6x2 wynosi 28 ton.

Regularne trasy

Układ napędowy VDL E-power zapewnia 210 kW mocy i moment obrotowy 2 000 Nm – identycznie jak ciągnik CF Electric. Układ napędowy jest zasilany akumulatorami o mocy 170 kWh (brutto), wystarczającej na przejechanie typowej trasy odbioru odpadów. Śmieciarki zwykle wracają do bazy co kilka godzin na rozładunek, gdzie elektryczna ciężarówka może doładować akumulatory do 80% pojemności w zaledwie 30 minut.

Podnośniki do załadunku bocznego i żurawie

HVC działa w Holandii Północnej, w regionach Rijnmond i Flevoland, natomiast ROVA – w środkowych i wschodnich regionach Holandii. Obie firmy korzystają z pojazdów z załadunkiem bocznym. Miasto Rotterdam i firma Cure w Eindhoven będą używać ciężarówek DAF CF Electric wyposażonych w żuraw do odbioru odpadów ze zbiorników podziemnych