Opłaty drogowe

Read more:  ViaTOLL w państwowych rękach
Rząd chce zrezygnować z wyboru nowego operatora e-myta. Od listopada 2018 r. poborem opłat zajmować się ma Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Takie rozwiązanie ma być tańsze, dzięki czemu więcej pieniędzy zostanie przeznaczone na budowę dróg. Ponadto łatwiejszy dostęp do danych o przewozach będzie miał fiskus – ma to mu pomóc w walce z wyłudzaniem VAT i nielegalnym obrotem paliwami.

Read more: Przybywa dróg objętych systemem poboru opłat viaTOLL
Do 2024 roku krajowy system poboru opłat ma obejmować sześć tysięcy kilometrów dróg w Polsce. Dziś jest w nim nieco ponad połowa. Przy rozbudowie viaTOLL operatora systemu będzie wspierać KGHM ZANAM. Współpraca ma objąć m.in. budowę bramownic, których obecnie jest blisko dziewięćset. System viaTOLL dziennie przynosi do budżetu 4–5 mln zł, które trafiają na modernizację i budowę dróg do Krajowego Funduszu Drogowego. Środki zainwestowane w rozbudowę systemu zwracają się średnio po 2–3 miesiącach.

Read more: Rozszerzenie systemu viaTOLL
Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów 9 lipca 2017 roku do systemu viaTOLL przyłączonych zostanie około 360 km dróg krajowych. Jest to ósme rozszerzenie systemu i obejmie następujące odcinki dróg:

Read more: Kolejne ułatwienia w systemie viaTOLL
Informujemy, że od dnia 1 czerwca została obniżona kwota zabezpieczenia dla kont z odroczoną płatnością (post pay). Co to oznacza? To dla Ciebie mniejsze koszty uzyskania np. gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej.

Read more: Estonia wprowadza od 2018r. opłaty drogowe

ZMPD zostało poinformowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, że rząd Estonii przyjął nowelizację ustawy, która wprowadzi opłaty drogowe dla pojazdów ciężarowych.

Read more: GDDKiA szuka nowego operatora systemu poboru opłat na autostradach. Obecnie sprawdza zgłoszenia do...
Jak informuje resort infrastruktury, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad weryfikuje obecnie zgłoszenia do postępowania, w którym ma zostać wyłoniony nowy operator elektronicznego systemu poboru opłat od kierowców. viaTOLL w przyszłym roku zmieni zarządcę, który będzie odpowiedzialny za przychody do budżetu państwa i bazę wrażliwych danych milionów kierowców. Pod znakiem zapytania stoi udział w postępowaniu dwóch spółek celowych o minimalnym kapitale zakładowym i niejasnej strukturze właścicielskiej.